and so the other day i had to diagnose death

Even more death posts! Aren’t you lovin’ this?

Βασικά εφιλοσόφισα το έσιει 5 στάδια.

1. Λαλείς κάποιου ένα bad bad bad diagnosis που μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο

2. Λαλείς κάποιου ότι κοντεύκει στο θάνατο, sorry, nothin’ more we can try out.

3. Ο θάνατος

4. Ο μετά-θάνατος

5. Τα χαρκιά της λήξης σου

Ως τωρα ήμουν στα/ έκαμα το 1, το 4 τζαι το 5.

Σε αυτό το ποστ θα δκιαβάσετε για το 4.

Τη διάγνωση τελοσπάντων του θανάτου. Στο medical school για κάποιον λόγο εν μας το εκάμαν teach ενώ ήταν μες το “clinical skills handbook”. Αλλά εν τζαιν τζαι τίποτε…

3 λεπτά: ακούεις καρδία / πνεύμονες τζαι ψηλαφάς τες καροτίδες για το παλμό= καρδιακές σφύξεις τζαι επίσης τσιακκάρεις αν υπάρχει response των μαθκιών στο φως τζαι αν αντιδρούν σε ένα stimulus που προκαλεί πόνο.

Όταν τα κάμεις τούτα τζαι εν έσιεις κανένα response you can pronounce somebody dead.

Ήμουν την Τετάρτη στο οn-call μου τζαι σαν έκαμνα clerk {history taking – examination – differential diagnosis – plan and investigations } ένα ασθενή που ρτεν με πλέον confirmed πέτρες στους νεφρούς {came handy το ότι κάμνω ουρολογία τελικά}, παίζει το γαμημένο το bleep.

Πιάνω τους πίσω

(πρέπει να βάλετε τζαι το τραούδιν να παίζει

«ναι αλλόουυυυ RoAm δαμέ, ο surgical house officer on call. Επκηάτε με πριν ανάμιση δευτερόλεπτο»

«ωωω γεια σου! Κάμνεις τίποτε τωρά? Επέθανε η ΓΓ (γιαγιά γιαγιού) πριν κανά εικοσάλεπτο δαμέ στην εντατική. Θέλουμε να ρτεις να κάμεις diagnose death. Άτε καρτερούμε σε, αλλά ντα με το πάσο σου»

Πάω πάνω μετά που κανά κοσπεντάλεπτο. Αρωτώ ποιον εν το κρεβάτι { χαλόου μάνα μου IQ shoefig – τζείνο με τες τραβημένες κουρτίνες }, αν έσιει συγγενείς μέσα, αν μπόρουν να μου βρουν φαναρούι για τα μάθκια.

Εν πολλοσκέφτουμαι πριν κάμω κάτι εχτός των νερών μου (γενικά).
Απλά μπλοκκάρω σκέψεις, λέξεις,μέρες, ώρες, μπύρες όοοο-λααααααα (τί λαλεί το τραούδιν???) τζαι λαλώ ΑΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑ.

Ε σαν ελάλουν πουμέσα μου ΑΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑ αννοίω την κουρτίνα που εκρύβετουν πουπίσω το ultrafast internet 24/7 wireless connection (μάνα μου ίντα που να κάμω το Λαπορκίνι άμαν τα βασικά εν τα χω??!}.

2 συγγενείς τζιαμέ – η κόρη τζαι ο άγγονας της ΓΓ.

“ Hello, im RoAm the surgical house officer on call. I understand your ….loved one has passed away (εν αθθυμούμουν το φουλ όνομα, αλλά τζαι να τ αθυμούμουν εν θα το ελάλουν). How are you feeling?”

Ήταν ξαφνικό. Εν το περιμέναμε να ταν τόσο γλήορα. Αλλά ντα, είμαστε καλά”. (τζαι ξεκινά το κλάαααμαααα).

“Unfortunately I was not a member of the team that has been taking care of your mom, however I am the one who is available at this time for confirming death. Would you mind telling me briefly what has been going on with your mother?

Blah blah blah came for this and that. We thought she had 10 months and we thought that she would get better after the surgery but her kidneys were not working as good blah blah blah

“So it must have been a bit of a shock for you… I understand that some people wish to stay outside whilst I am examining their loved one but some others prefer to stay here. It’s up to you. What I ll do is that I ll listen for heart and breath sounds, feel for pulse, check to see if the eyes respond to light,  and if she responds to pain.”

no no it’s fine go ahead”.

Τζαι πάλε ένα μικρό κλαματούδην.

Πάω στα δεξιά {τικ των γιατρών όλου του κόσμου από τον καιρό που αθυμούνται με τούτο το να στέκεσαι στα δεξιά} τζαι ήταν γυρισμένη να θωρεί στα δεξιά η γιαγιά. Ήταν έτσι λλίο τζιτρινωπή, τζέρινη θα έλεγα, τζαι ήσιεν τζαι ένα έτσι waxy glow ας το πούμε.

Το στόμα ήταν νάκκο ανοιχτό, τα μάθκια ήταν κλειστά. Τα σιέρκα ήταν κάπως φουσκωμένα.

Μια αφύσικη παντελής ακινησία ήταν το πιο striking feature.

Εντελώς motionless.

Μπορεί να θωρούμε κάποιο να τζοιμάται τζαι να μεν ταράσσει επειδή εν καταλάβουμε reaaallyyy ότι ταράσσει ο θώρακας λλίον…μάλλον εν επειδή εν τόσο φυσική κίνηση που ούτε καν την κάμνουμε register (maybe, I don’t know).

Αλλά άμαν φύει τζείνη η κίνηση εν τόσο still, τόσο όι ανθρώπινο in a way που, αν μου λάλες εν κούκλα  που το Ματάμ Τουσώ ήσιεν να σε πιστέψω. Τζαι φακκά σου στο μμάτι.

Άτε λαλώ να ξεκινήσω που τα μάθκια.

Βάλλω τα γαντούδκια μου (my best friends in hospital), τζαι αννοίω τα μάθκια.

Ώ θεγέ μου τί παράξενον πράμα. Το fixed and dilated που ακούεις στες ταινίες…
Μάθκια χωρίς ίχνος γυαλίσματος τζαι ζωής.
Εθωρούσαν αλλά άνετα καταλάβεις ότι εν θωρούν.
Εν σαν να τζαι εν γυάλλενα τζαι απλά εν ζωγραφισμένα.

Very creepy. Εσηκώστην η τρίχα μου πιλέ.

Μετά τραβώ λλίο το trapezius muscle που εν ο μυς τούτος:

Ντα πότε επρόλαβεν να γίνει έτσι stiff τζαι ακίνητος?
Εν βραστό κόμα το σώμα αλλά ο κότζιαμου μυς σαν να τζαι εξεκίνησε το rigor mortis…
Εν το περίμενα.
Σαν να τζαι έκαμνα pinch έναν τεράστιο σκλερό κύβο πλαστισίνης που εν ετσιλιέτουν.

Μετά βάλλω το στηθοσκόπιο λλίον αριστερά του στέρνου τζαι ακούω το απόλυτο κενό.
Όπως άμαν το βάλω πας το ξύλενον μου γραφείο ασπούμε.
Μηδέν, τίποτε, ήχοι γιοκ.

Τζίζω τζαι ταυτόχρονα στη καροτίδα.
Τσιλλώ τζαι κάμνω λλίο φόκους τζιαμέ να μαι σίουρη ότι εν έσιει pulse.
Αλλά ξέρεις άμαν τζίζεις κάπου τζαι νιώθεις το δικό σου παλμό…
Στανταράκι ότι ήσιεν να το πάθω, δαμέ με τους ζωντανούς τζαι παθαίνω το όι να μεν το πάθω με ένα λαιμό που εν έσιει pulse.
Ταράσσω λλίο τα δάχτυλα μου τζαι πάλε τον ίδιο παλμό νιώθω, ντάξει λαλώ μεν πανικοβάλλεσαι, εν έσιει pulse η γιαγιά που να φακκάς ίσια πάνω, εν ο δικός σου.
Stop thinkihn and count to 3 minutes.

1 μισισίπι, 2 μισισίπι , 3 μισισιπιπι……ίντα που να φάω που να πάω σπίτι…..111 μισισίπι, μανα μου ρε, 160μισισίπι…ούφφου ατε κανεί?…180 μισισίπι.

ΟΚ φκάλλω γάντια.

Τζείντην ώρα μπαίνει η νοσοκόμα τζαι πάει κοντά στη κόρη ρωτά την αν θέλει τίποτε κτλ.

Καρτερώ την να τελειώσει τζαι πριν φκω λαλώ της ξανά

«how are you coping?”

«eeeh, ok, thanks very much, but you know I don’t know what to do now…

“I understand it must be very difficult for you. I am very sorry for your loss”.

Και την έκανα με ελαφρά πηδηματάκια.

Πάω πίσω στα notes να σημειώσω ότι έκαμα το examination, το time of death etc τζαι θωρώ μες τες κόλλες της τα γράμματα μου….

Ρεεεεε εν η γιαγιά που είδα με τον μπλοκκαρισμένο καθετήρα στο on call μου! Που κάτι εν μου εφάτσαρε πας το renal function της, που της έγραψα το phosphate…τζαι που επήα ξανά τη δευτερη φορά έτρωε τζείντο φαί που εμύριζε πολλά ωραία τζαι που εφάτσαρεν ωραίο τζαι ελυσσιοπεινούσα τζαι έθελα τζαι γωωωωωωω.

Πππιιι ούτε που την εκατάλαβα…

Αχ τί να πεις…αυτά έχει η ζωή…άλλοι έρκουνται άλλοι φεύφκουν, ώσπου εν μας πκιάνει τζαι μας το κολάνιν εν καλά.

Γράφω τα notes, υπογράφω.

Πλυννίσκουμαι τζαι μαζί πλυννίσκω το στηθοσκόπιο (είμαι clean freak when it comes to ma stethoscope, αν έσιει διαγωνισμό miss clean stethoscope άνετα πιάνω το, αφού για να καταλάβεις φκάλλω το διάφραγμα του τζαι καθαρίζω το με την οδοντογλυφίδα γυρώ γυρώ).

Φεύφκω.

Πάω πίσω στους ζωντανούς, τσιακάρω την αιμοσφαιρίνη του κυρίου που μου παν να τσιακκάρω. Πφφφ 85…Ντάξει 2 units packed red cells για λλόου του. Chilled, straight from the blood bank fridge.

Κάμνω τα prescribe, πκιάνω στο blood bank να τα ετοιμάσουν, λαλώ των νοσοκόμων να χουν έννοια τζαι εν να ρτουν σε κανά τέταρτο. Γράφω στα notes τζαι φεύφκω.

Πάω στον renal colic patient μου που εκαρτέραν κάτω. Θωρώ τα results του, ντάξει nothing major, no infections…go home with some strong painkillers, come back tomorrow for a scan of your kidneys. Be here at 8am and we ll have a slot ready for you. Have a good night bye.

Μετά πάω πίσω στο θάλαμο μου only to find out ότι έχασα το στηθοσκόπιο μου…ου άτε τωρά πού το άηκα…επετάσαν 50 λίρες αν το χασα…ααααα τζαι εν τζαιν ότι θέλω άλλο…αλόπως αν το χασα εν να πκιάω καμιά απομίμηση, είμαι σιουρη την ίδια δουλειά εν να κάμνει…

Μπημ, έλα να δεις μια μιτσιά που νομίζουμε έσιει τυφλό. Πάω μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα.

Αναζήτηση στηθοσκόπιο: δίπλα που τη βούρνα στην εντατική τελικά

Επιτέλους εγίνηκεν 9 παρά τζαι εν έχω άλλες pending δουλειές, επαράδωσα τζαι στον επόμενο.

Το μπληπ να το αφήκω να μεν το πάρω μαζί μου…

Άντε γειααααα

 

* ive come to appreciate rosy cheeks and the warmth of the living.

8 Responses to and so the other day i had to diagnose death

  1. μισ says:

    μπλιαχ…αηδίασα.
    φαντάζεσαι να άκουγες χτύπο στο στηθοσκόπιο;!oh my, εγώ θα ήθελα τη μαμά μου!

    • RoAm says:

      τζαι γω!
      πρωτα που ούλλα ήταν να πω “όι ρεεε”
      τζαι μετα να πάω με τρόπο να βρω έναν πιο senior γιατρό να ρτει απλά για να με φκάλει πελλη!

    • RoAm says:

      αχ αγρινούλλη μου καλέ τζαι αγαπημένε εν μπορώ να δω το τραούδιν σουυυ!
      εν μπλοκαρισμένο στο library τζαι το dongle εν ταράσσει :-s το φυλάω για ώρα που θα ταράσσει ;-)

  2. Εσηκώστηκεν η τρίχα μου!!!
    Ποττέ μου εν θα άντεχα να έκαμνα έτσι δουλειά.. Μάshαλλα σου πάντως. Στο τέλος της ημέρα είτε το έχεις είτε δεν το έχεις.

    Μπαϊδεγουέι, είσαι Λονδίνο;

    • RoAm says:

      να τη κάμεις laser τη τρίχα σου να μεν σηκώνεται!
      Εεεε αν εξεκίνας να την κάμνεις ήταν να εσυνήθιζες, εν να μεν?

      εεεεε τωρά εν είμαι Λονδίνο. Σε 3 βτομάδες ναι μετακομίζω γιουχουυυ [ zone 3 south london yeah \m/ ]

  3. asprokaipaxi says:

    Εβρέθηκα στη θέση της κόρης της γιαγιάς, τζαι εν με ερώτησεν κανένας how I was coping. Εμπήκεν όμως, λίγα λεπτά μετά που έφυεν ο γιατρός που επιστοποίησε το θάνατο, στο δωμάτιο μια που τες νοσοκόμες που εφτόντιζε τη μάμμα μου ως το τέλος τζαι εζήτησε μιαν εξυπηρέτηση που την αδερφή μου, που θα μπορούσε να της την κάμει λόγω της δουλειάς της. Ήθελα να σηκωστώ πάνω να την μουστουνιάσω, αλλά απλά αγριοκοίταξα την. Σόρρυ αθθυμήθηκα τα δικά μου.

    Εν πολλά σημαντική η δουλειά που κάμνεις, σε ούλλα της τα στάδια. Καλή δύναμη.

    • RoAm says:

      oh dear :-S
      λυπούμαι που μου το λαλείς τούτο γιατί obviously κάτι πάει λάθος.
      Εν ξέρω πόσο busy εν οι γιατροί στο average νοσοκομείο της Κύπρου αλλά δαμέ ειδικά με το on call bleep που παίζει κάθε 5-10 λεπτά τζαι είχα 1-2 λεπτά απλά για τζείντο “χαλόου”.
      Απλά ένιωθα πολλά awkward να μπω τζαι να φκω…
      Αλλά η άλλη να σας ζητά τζαι χάρη σε έτσι στιγμή…τέλεια γαδάρα όμως α!
      Ήταν να της βάλω έτσι μια φωνή να βρίξει…

      Α εν θέλει πολλή δύναμη η δουλειά μου…(τουλάχιστον τωρά…όσο παν τα χρόνια τόσα παραπάνω responsibilities έσιεις). Απλά χρειάζεται να κάμνεις ένα reality check κάθε μέρα ότι:
      1. εν νεν ούλλος ο κόσμος μες το νοσοκομείο
      2. έσιει κόσμο που εν καλά
      3. ο καθένας τραβά το σταυρό του τζαι οι υπόλοιποι προσπαθούμε να πκιάνουμε νάκκο βάρος temporalily ώσπου να κάμει τον εαυτό του sort out.

tsil to speak - comments

