Το πρώτο μου cardiac arrest

Αγαπητέ αναγνώστη, αν δεν το έσιεις καταλάβει ακόμα, δεν είμαι πολλά του action τελοσπάντων. Για να καταλάβεις ούτε καν μ’ αρέσκει ο Βιντίζελ.
Αλλά άτε τί να κάμουμεντε η δουλεία μου έσιει έναν άρφα άξιο. ( στη θεωρία…που σπάνια συμβαίνει…γιατί αν εσυνέβηκε that means the shit has hit the fan).

Προχτές ήρτεν ένα γερούιν. Γνωστό το ιστορικό του στο μάστρο μου ουρολόγο.

Καρκίνος της κύστης που μετά από την ακτινοθεραπεία εγίνην άχρηστη τζαι εν φορεί πισσιά.
Πισσιά στη κύστη γιοκ.
Τζαι τα νεφρά εν κανεί που ηταν ολίγον παττάλικα ένηγουεη, εφάν τη φάκκα.
Tα νεφρά κάμνουν τα πισσιά τζαι δκιώχνουν τα, εν κάμνουν το καλό άμαν μινίσκουν μαζί παρέα…
Αν τα πισσιά εν παν που τη τσουληθρα κάτω (ουρητήρες) πρίεται ο νεφρός σαν τη μπουγελλόφουσκαν τζαι γράφει κλειστό.

Όταν γράψει κλειστό, ε τί να πω… Γαμησέ τα!
Ξεκινούν να συσσωρεύονται τοξίνες / ουρία που κάμνουν τον άνθρωπο confused ( εγκεφαλοπάθεια), not well, and water retention and wet lungs and and and and increased κάλλιο που προκαλεί αρρυθμίες ( σαν εμένα άμαν προσπαθώ να πισκαλίσω ζεμπέκκκικο.

Τέσπαααα, εβάλαν ένα σωληνούδιν ακα νεφροστομία που έφκαινε που τη πλάτη (που μες το νεφρό) έτσι ώστε να κάμουν divert τα πισσιά τζαι να ξαναξεκινήσουν να δουλεύκουν οι νεφροί.

Ε guess what…ούτε με τούτο εν εξεκινήσαν.

Το απόγευμα της Παρασκευής εσιάστηκα τον ότι εν ήταν καλά…ήταν confused, agitated σε άλλη διάσταση.
Άτε λαλώ ας πκιάω το σκονάκι μου να μου πει τί να κάμω ( το παρέα μου το μαυρή νοσοκόμο).
Λαλώ του re ma friend what shall we do??? Let’s get his obs ( aka vital signs = heart rate, blood pressure, breathing rate, temperature, oxygen levels).
Τάουνχιλ.
Τζαι πυρετός. Ο-ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΥΥΥΥ something septic this way comes.

Τέλεια…Εν confused επειδή έσιει infection ή επειδή εψήλωσεν πολλά η ουρία?
Ιδού η απορία {ποτέ δεν θα μάθουμε πολύ φοβάμαι}.
Let’s put him on oxygen and then bloods and a culture.
Λαλεί μου ο παρέας “εεεε κανά chest xray τζαι κανά arterial blood gas εν θέλεις?»

Ναι ρε μα φρεντ εξήασα τα τέλια τούτα. Μα τωρά ίνταλως παραγγέλω portable chest xray μες τούντο νοσοκομείο?

Κουτσά στραβά ήρταν τζαι εφκάλαν το CXR, αστόχησα 2 φορές ένα στα gases τζαι ένα για το culture (εν φταιώωωωωω ετάρασσεν το σιέρι του τζαι τέσπα εν θέλετε να γινώ πιο descriptive than I already am).

Έπαιζεν τζαι το bleep του on call κάθε λλίο τα γέριμα…

Τέσπα στο τέλος χωρίς να κάμουμε τζαι τίποτε εγίνην νάκκον settled. Άτε λαλώ να σκαπουλάρω τωρά που εν ώρα, να πω στον senior που εν on call ίντα που παίζει να έχουν έννοια γιατί αλόπως εν θα φκάλει τη νύχτα.
Εμεταφέραμε το μήνυμα στην επόμενη βάρδια τζαι fingers crossed.

Ήταν τζιαμέ τζαι η κόρη του παππού, τζαι μετά ήρτεν τζαι ο γιος τζαι η γεναίκα του.
Η κόρη εν ελάλεν να φύει.
Πριν συνάξω τα πράματα μου να την κάνω για σπίτι λαλώ άτε να πάω για έναν τελευταίο check. Λαλεί μου «what’s going to happen now, he is not getting any better”.

Eeeeee I have already informed the team and they will keep an eye overnight but for now he is ok. They will come later to see him and put him on some  medications blah blah.

Αααα λαλεί μου «άρα να πάω σπίτι ?»

“ναι ναι πήαινε, εν έσιει πρόβλημα. Ξέρουν για λλόου του εν θα τον αφήκουν έτσι”

Σήμερα το πρωί  ( Σάββατο) επήα τζαι ήμουν κάπως εν ναν δαμέ το γερούιν….εν θα εν δαμέ…ποιος ηξέρει? Άγνωστες οι βουλές του κυρίου.

Τζαι τελικά ήταν! Hoorayyyy λαλώ πουμέσα μου…όσσον τζαι εγλύππαρα, εφαντάστεις να επεθάνισκε εψές τζαι να είχα πει της κόρης να πάει έσσω της τζαι ότι ούλλα εν ναν ΟΚ?

ΕΝ τζαι πρόλαλβα να τελειώσω τη σκέψη μου…οι νοσοκόμες που τον εσάζαν βάλλουν μια φωνή

can I get a crash call in here

επαλάβωσα έτσι λλίον…

Ήταν η αμήχανη στιγμή του “περιπαίζεις με…no it can’t be…τί εννοούν crash call??? Εννοούν κανονικό crash call τζείνο που πεθανίσκεις!?!?

Βουρά ο μάστρος μου (εθωρούσαμε τον ασθενή απέναντι) κατεβάζει το κρεβάτι κάμνει το φλατ. Το γερούιν γκριζο-άσπρο, ακόμα παραπάνω τζαι που το κανονικό του.

Ου fuckin ‘ell we need the freakin airway. Άτε πετάσσουμε εγώ να πάω στον αεραγωγό σαν εξεκίνησε τα CPR ο μάστρος.

«χμμμ εν πολλά πκιο εύκολο να αννοίεις τον αεραγωγό πας σε αληθινό άνθρωπο που ψυχομαχά παρά στην κούκλα που έχουν στο training…ωωω περίμενε…εν μασελλούα τζείνο που εν μες το στόμα του τζαι μπλοκκάρει μου τον αεραγωγό…fuck…πρέπει να φκει…εεμμμ εν φορώ γάντια….»

RoAm get the dentures

Ώσπου να μου σύρει η νοσοκόμα τα γάντια τί να κάμω….
τα γνωστά index fingers από το πρησμένο foreskin του παππού του προηγούμενου post επήαν στο στόμα του νυν παππού αλλά αυτή τη φορά UNGLOVED.
Όσσον τζαι έτζισα φυσικά….έβαλα τα τζαι συγιρισμένα δίπλα πας το μαξιλάρι του.

Τέσπα πίσω στον αεραγωγό τζαι τη μάσκα.

«ουυυ τέλεια δουλεύκει ο αεραγωγός μου μούρλια. Άδε ίντα ωραίους υδρατμούς κάμνει. Όι όι μπράβο μου! Κάτι έμαθα τελικά».

Τζείντην ώρα ήρτε ολόκληρο το crash team. Εβάλαν τα pads για το electric shock.

Τέσπα μετά που 2-3 rounds guess what…the gerouin is back!

Φυσικά η εντατική εν τον εδέχτηκε…
Τί να κάμεις…άμαν η νεφροστομία εν έκαμε τα πράματα λλίον καλλίτερα…εν να κάμεις haemofiltration / dialysis?
You can’t.

Knowing when to stop is a virtue.

Τέσπα. Μετά επήα να γράψω μες τα notes του τί εδιαδραματήστην τζια σαν τα έγραφα λαλώ «ου γαμώτο…ουτε καν στο cardiac arrest εν είχα adrenaline rush. Εν νόρμαλ??? Χαλόου ας πούμε το πρώτο μου arrest call βασικά τζαι εν αγχώθηκα…» Φυσικά να ήμουν υπεύθυνη για κάτι πιο complicated πλυν του αεραγωγού να σου πω εγώ ίνταλως ήταν να σιέσω πάνω μου but nevermind.

Σημειώστε ότι το γερούιν…εμπήκε νοσοκομείο, εκάμαμε 2 ward rounds τζαι κανένας εν εσυζήτησε μαζί του για να βάλουμε κανά do not attempt resuscitation form. Το πρωί ελάλουν το του μάστρου ότι πρέπει να το κάμουμε σήμερα cos the dude ain’t got long. Μετά που 20 λεπτά έπρεπε να κάμουμε resuscitate -.- .

Μετά που το ηβεντ τζαι ένα chit chat με την οικογένεια εβάλαν μια φόρμα do not attempt rescuscitation.

Αλλά κάτι μου λέει ότι το γερούιν θα μείνει μες το side-room για αλλο 2-3 μέρες τζαι μετά γιοκ. Εχτός τζαι αν γίνει θαύμα. Αναμένω και τα 2.

Ηθικά διλήμματα πολλά.

Επιτέλους ήβρα τί θέλω φέτος που τον Άγιο Βασίλη…ένα crystal ball να θωρώ το μέλλον.

[ update – εφύρτηκα εψές σαν εγυρευκα φωτο για τα νεφρά. Σήμερα ( Κυριακή) σε κάποια φάση επηα στο θ’αλαμο μου (άμαν είσαι on call είσαι για ούλλο το νοσοκομείο. Είπεν μου η νοσοκόμα ότι το γερουίν επέθανε εψες η ώρα 8:00 ]

6 Responses to Το πρώτο μου cardiac arrest

  1. Anonymous says:

    μόνο εγώ είμαι με την αίσθηση ότι οι γιατροί εν εκάμαν ότι εμπορούσαν;

  2. RoAm says:

    ουυυ εκατσα τζαι έγραψα comment τζ εσβήστην γιατί εν ταράσσει το ίντερνε μου.

    καταλάβω γιατί να το λαλείς τούτο. εννοείται μες τα πουπάνω δκιαβάζεις το futility.
    δυστυχώς μερικές φορές εν έσιεις πολλά options. μπρος γκρεμός τζαι πίσω ρέμα.

    τα πιο βασικά που εν να σκεφτείς για μια σοβαρή απόφαση εν
    – co-morbidities (άλλες παθήσεις)
    – performance status (τί μπορεί να κάμει ο ασθενής? εν κατάτζοιτος εδώ και 3 μήνες ή ως εχτές αππήαν ίσια πάνω?)

    πολλά τα variables. Στο τέλος κάμνεις judgement call με όλους τους εμπλεκώμενους αδρώπους να λαμβάνουν μέρος στο discussion.

  3. Moonlight says:

    Καημένο γερούι, ήμουν έτοιμη να σε μηνυματώσω για νέα του… Πάντως ακούεται βασανιστικό τούτο που είχε γμτ… Κρίμα αλλά άτε… Μακάρι να ζήσουμε ούλλοι να μας πουν γερούθκια I guess…

    • RoAm says:

      γερούδκια με σώας τας φρένας τζαι με ιατρικά προβλήματα που σάζουνται με λλία χαππούδκια!

  4. Τζιαι το γερούι αναπαύθει εις τόπον χλοερόν, τόπον ειρήνης και αναπαύσεως. Πρωτόκολλα εν είσιετε??? Γιατί εμάς πρήουν μας τα για κάτι πρωτόκολλα. Τελικά εν πιάννουν πουθενά, άμαν ήρτε η ώρα του αθρώπου με επί των κόλλων με επι των πρωτοκόλλων, με επι των κόλων γίνεται δουλειά……Άντε να ζήσουν να το θυμούνται….

    • RoAm says:

      έσιει καλό εν έσιει? ούλλα έχουν πρωτόκολλο δαμέσα τζια 02948102938 φόρμες να συμπληρώσεις.
      Ήταν λλίον acute on chronic το renal failure του γερί-ου τζαι ηλπίζαμε πως η νεφροστομία θα το έσαζε αλλά δεν…έτσι εν επρολάβαμε να κάμουμε τίποτε. Με palliation με τίποτε.
      Εννοείται ούτε λόγος για ICU. Πρόταση αυτοχτονίας το haemofiltration.

tsil to speak - comments

