the day i got to ride in an ambulance

Το πολυαναμενόμενον (yeh yeh yeh) post έχει φτάσει με wifi στις οθόνες σας.

Αγαπητοί μου αναγνώστες,

Η ευχή μου έγινεν πραγματικότης την Τρίτη που μας πέρασε.

Μόνο στη σκέψη έχω δάκρυα χαράς οσάν μικρό παιδί που του εδώκαν κρι-κρι τζαι ήβρεν πουκάτω ωραίον δαχτυλιδούιν.

Φυσικά ως γνωστόν καμία μας ευχή δεν πραγματοποιήται χωρίς να χάσουμε κάτι, έτσι για το πάλανς του γιν-γιανκ.

Έτσι και γω, εθυσίασα ύπνον για να βρεθώ στο πίσω σουζουλιστερό κάθισμα της άμπουλας.

Εξύπνησα η ώρα 05:45 (μάμμα μου, στα φκια μου ακούεται σαν το no mans land) τζαι έπκια τα ππουρτού μου για το άμπουλας στέισιον. Ήταν νύχτα ακόμα. Τζαι κρυάδα.

Έφτασα η ώρα 7:30 στο meeting point όπου με υποθεχθήκαν οι paramedics που θα μουν μαζί τους.

Yup, the paramedics are just like the movies. They kick-ass, have an edge and don’t care too much about what’s wrong with the patient. As long as they get them to the hospital alright they are happy. And i am happy. Ήμουν με τον Άντιν τζαι την Τζάνετ.

Εκάμαμε το γνωστό τσιτ-τσατ ώσπου να μας παίξουν πας το radio / computer really πού να πάμεν.

Πρώτος σταθμός έναν χωρκό κανάν 25λεπτο που τζιαμέ.

Ίου ίου ίουυυυυυυ 

Τζαι αννοίουν τα αυτοκίνητα να ρέξουμεν, τζαι περνούμε που κότζινα…πάμε με 70 με έναν τεράστιο αυτοκίνητο στες κούρβες του Σάφολκ. Εκάθουμουν πίσω  (see picture). Ήταν τέλεια. A constant rocking motion μέσα σε έναν ζεστό κκόζι κινούμενον πράμαν. Ήμουν έτοιμη να φυρτώ του ύπνου.

 

20130206-004151.jpg

 

Ο πρώτος ασθενής : presenting complain – chest pain with previous history of ischaemic heart disease and CABG. Μπαίνουμε στο σπίτι. Ο ήσιεν τζαιρό να μυριστώ σπίτι παππού-γιαγιάς {που το Σεπτέβρη που μουν GP}. Τα γνωστά, φωτογραφίες σιύλλου, κάττου, αγγονιού στο ποδήλατο, αγγονιού στο πανεπιστήμιο…{ούλλοι είμαστε το ίδιο άσχετα γεωγραφικού μήκους τζαι πλάτους ρε παιδιά}.

Ο παππούς στο κρεβάτι με τον first responder γονατιστόν δίπλα του να ήσιεν ήδη κάμει έναν ECG τζαι έναν φλεβοκαθετήρα (μαθαίνω ξένες λέξεις…!). Ώσαμ, εν έπρεπε να κάμουμε τίποτε εχτός που έναν short history. Εβάλαμεν τον στην άμπουλα. Ο παππούλλης νομίζω εν ρήφλαξ – σόρρυν εεεεε….εεεε… ήβρα το παλιδρόμηση – που ήσιεν τζαι τίποτε παραπάνω. Ο πόνος εν ήταν στο στήθος στ αλήθκεια..ήταν στο επιγάστριο…εγίνετουν σιηρόττερος τη νύχτα άμαν έππεφτεν, έρκετουν του άσιτ …μπαλ μπαλ. Το ECG ήταν νόρμαλ εχτός που έναν μικρό 1st degree heart block που κάτι μου λέει ότι μάλλον ήσιεν το που παλιά.  Ούλλα καλά τζαι στέιμπλ. Επήραμεν τον στο νοσοκομείο της περιοχής τζαι βάμος για νέες περιπέτειες.

Ασθενής 2: ξανά νίου ίου ίου ίουυυυυ. Επήαμε τζαι ήσιεν έναν σιυλλούιν που αππήαν πάνω μου. Αρέσκουν μου τα σιυλλούδκια, έχουν χάζι αλλά όι άμαν προσπαθείς να κάμεις την δουλειά σου τζαι γίνουνται κολλιτσίδες. Εσκέφτουμουν να πκιάω έναν που τα 150 ξύλενα πιπελό της κυρίας τζαι να του πώ “fetch” αλλά να “αστοχούσα” πας την κκελλέ του πέρκι επάθενεν καμιά διάσεισην να πάει να τζοιμηθεί. Αλλά εν το καμα γιατί ήταν μια μαύρη φλοκκάτη με ροζ γλωσσούα. Πίσω στην κυρία. Εξύπνησεν, τζαι ήσιεν τον σιηρόττερον πόνον έβααα 10/10 που επήεν για 1-2 λεπτά κάπου στο επιγάστριο τζαι ενιωσεν τον να κινειτσι προς το στηθος…ο first responder πάλε επρόλαβεν μας τζαι ήσιεν κάμει ECG σόρρυν ηλεκτροκαρδιογράφημαν. Ήταν κάτασπρη η κυριά τζαι έτοιμη να βάλει τα κλάματα. Μάνα μου ρεεεεεε. Ο πόνος ώσπου να πάμε ήταν 4/10 τζαι έδωκε της τζαι GTN (νιτρογλυκερίνη ?) ο παρέας. {GTN spray – 2 puffs sublingually – dilate the coronary vessels of the heart, relieve pain coming from the heart in less than 5 mins | 2 ππούφς κάτω που τη γλώσσα – διαστέλλουν τις στεφανιέες αρτηρίες – αν ο πόνος εν που τη καρδία μες σε 5 λεπτά κάμνουν τον καλλίτερο}.

Ρωτώ τον first responder που ας τον ονομάσουμε Μένον από το μαλακισμένον, αν ετσιάκκαρεν τα ππάλσες αν ήταν συγχρονισμένα. Αν έσιει διαφορά το ένα σου σιέρι που το άλλο, dude, i don’t want you dying on my shift… πήαιννε ολόισια σε καρδιοθωρακουργικό κέντρον να σου σάσουν το ανεύρυσμα που εσιήστην τζαι πιτουλλά. Όι λαλεί μου εν ετσιάκκαρα τζαι τσιακκαρίσκει…ωλλ οκκέικ.

Βάλλουμεν την τζαι πάμε στο νοσοκομείο που θα θέλαμε κανά μισάωρο…χωρίς το νίου ίου ίουυυυ.

Εσιυλλοβαρήθηκα…οι παραμέντικς εν ξέρουν τζαι ιδιαίτερα πολλά πράματα γιατί εν νεν η δουλειά τους να ξέρουν τα 398 differentials {διαφορική διάγνωση?} του chest pain. Αλλά επειδή εβαρκούμουν τζαι ήμουν σχεδόν σίουρη ότι ούτε τούτον ήταν actual heart issue, λαλώ να ρωτήσω τζαι γω τίποτε την κυρία που ήδη ένιωθεν καλλίτερα τζια ανάχτησεν το χρωματάκι της το ροζέ. I had my money ότι ήταν oesophageal spasm τούτο που παθεν…ρωτώ την αν ήσιε τελευταία πρόβλημα με την κατάπωση ( omg , αν ήβρα τη σωστή λέξη). Bingo, λαλεί μου ναι. Αννοίουν οι ουρανοί, τραγουδούν οι αγγέλοι αααααλλληηηηλούυιιααα αλλληλούυυυιιααααα. Μετά αθθυμούμαι τζαι το ιστορικό της ότι έσιει ρευματολογικήν πάθησην που συνδυάζετε άνετα με αναιμία χρόνιας ασθένειας…Ρωτώ την αν έσιει τζαι αναιμία…λαλεί μου ότι εξεκίνησεν να πίνει σίδερον. Στο πάκραουντ τωρά παίζει cos im TNT, im dynamiiiteee. Βασικά άλλο που εν έθελα να κάμω ιστορία μες το νου μου ότι ήσιεν Plummer-Vinson syndrome aka Patterson-Kelly S. aka oesophageal webs. Τζαι μετά είπε μου ότι επήε τζαι έκαμεν οισοφαγοσκόπησην (τούτη η λέξη εν σίουτα λάθος), τζαι ότι καρτερά τα ρηζάλτς.  I don’t know if i ll ever find out what was actually wrong with her but im sure as hell that it wasn’t cardiac. Ααα τζαι το GTN  εν εδούλεψεν ούτε στα 5 ούτε στα 15 λεπτά…σκοορρρ.

Ασθενής 3: guess what…another chest pain! Επκιάμεν τζαι έναν καφέ που το νοσοκομείο {γιαξ, ούτε βραστό χώμα να ταν, αλλά by that time it was so much needed}. Seriously, have you ever thought about how hard it is to sip coffee whilst you are riding on the back of a storming blue lighted ambulance? Not easy at all. Αλλό λλίο να τα σιωνώσω πας το κάβαλλο του παττελονιού μου τζαι να γινώ ρεζίλιν.

ambulance3

Ο chest pain 3 πάλε νομίζω εν ήταν κκάρτιακ. Ήταν κοιλιακό άλγος αλλά ούλλοι λαλούν chest pain γιατί σαν να τζαι εμάθαν ότι μόλις πεις chest pain έρκετε η άμπουλανς τζαι παίρνει σε με μιαν first class apollo πτήσην στο νοσοκομείο. Ελπίζω να μεν καρτερούν τζαι sushin! Ο κύριος, μάνα μου ήταν πολλά καλούης τζαι ναι έπρεπε να τον πάρουμε νοσοκομείο γιατί ήσιεν ιστορικό καρκίνου του νεφρού νούμερο 1. Όταν ετελειώσαν οι παραμέντικς τη δουλειά τους άτε λαλώ…ας δούμε τί έσιει ο κυριούλλης. My money was on some sort of diverticulitis, τζαι γκες γουάτ, μετά είπεν μου ότι ήσιεν κάμει κωλονοσκόπησην τζαι είπαν του ότι έσιει “pockets” ακα diverticula. Αλλά πάλε…εν είμαι 100% πεπισμένη για το τί εγίνετουν τζαι τα diverticula μάλλον ήταν σύμπτωσης.

 

Για τον ασθενή 4 έκατσα μπροστά. Ήταν σαν να τζαι επήαινα εκδρομή με το διαστημόπλοιο. Όυλλος ο δρόμος απλούμενος μπροστά σου…μπιπ μπιπ να ρέξουμεν κύριε μου, take panda re friend come on chop chop.

Είχα πανοραμικήν θέα των λόφων που παν προς το Sudbury.

Chalk Hills and Scarps West Suffolk

Ο ασθενής 4 ήσιεν άσθμα αττάκ. Τζαι αγκυλωτική σπονδυλίτιδα. Νοτ νάις.
Τζαι ήταν κουρασμένη πολλάαα ώσπου να πάμεν. i dont like that in respiratory patients. exhaustion is the enemy.
Μετά που nebulisers blah blah τζαι το πκιο impressive wheeze που άκουσα ποττέ μου εβάλαμεν την κυριά τζαι επήραμεν την στο νοσοκομείον.
To wheeze είναι σαν το σφύριγμαν που ακούετε που το στήθος. youtube it.
It is described as polyphonic in asthma – αθθυμάστε τα πολυφωνικά ring tones? μα τί σπαστικό πράμα που ήταν…θάνατος σε όσουν έχουν Κιάμο για ringtone by the way…-.
Δηλαδή το wheeze στο άσθμα εν σαν τη μουσική, κάμνει αρπέτζιος τζαι σολφέζ.

Το μονοφωνικό wheeze είναι notorious γιατί τάχα έρκεται όταν έσιεις bronchial obstruction σε έναν μόνον βρόγχον που σε αυτήν τη περίπτωση εν σαν το πιδκιαύλιν που του πατάς την νότα Ρεεεεεεεε !!!! τζαι παίζει.
Τζαι πότε έχουμεν έτσι obstructions? when there is a tumor (or a foreign body – but i don’t expect a 50 year old man να έπαιζεν με τα λέγκο του την προηγούμενη νύχταν τζαι να το εκατάπκιεν καταλάθος…).

Ambulance back 2

Μετά ο ασθενής 5

Έρκετε το σήμαν ότι εν ένα μωρό που έσιει multiple injuries τζαι εν έσιει τες αισθήσεις του. ding ding ding ding ding τα καμπανελλούθκια, wtf my dear? ίντα που μπορεί να γινεν? Μήπως έππεσεν που τ άλογον? Εσαπατζιάσαν τον οι χρυσαυγήτες?

Πάμε τζαι μπουκκάρουμε στο σπίτι. Αρπάσσει το κοπελλούιν η Τζάνετ τζαι σουζουλίζει το τζαι λαλεί του “άαανοιξε ρε τα μάθκια σου, άννοιξε ταααα”. Τζαι αννοίει τα μάθκια του ο μιτσής τζαι ξεκινά να κλαίει. Φιούξ.
Εν θα θελα να κάμω τα πρώτα μου chest compressions πας σε μωρόν… τζαι σίουρα εν θα θελα έναν unconscious τσιριπιλλήν μες την άμπουλα.
Ο μιτσής έγλιασε τζαι έωκεν χαμέ τζαι μετά επήεν τζαι εφύτην του ύπνου τζαι η μάμμα εν τον εκούντησε δυνατά να ξυπνήσει…. ίνταλως το είπεν ο άντης…
PPS = panicked parent syndrome.

To be honest panicked parent or what, τζαι μέναν να μου συνέβαινεν ήταν να έπκιανα την άμπουλα. You never know αν ήσιεν τίποτε ο μιτσής. Ήρταμε στο μεγάλο νοσοκομείο που έχουν παιδιατρικές πρώτες βοήθειες τζαι ήβρα έναν που τους φίλους μου στο waiting area που καμνεν τζαι τζείνος το άμπουλα-ντέι. Επκιάμεν τη κουβεντούα μπλα μπλα μπλα… Πάμε να κατεβάσουμε το μιτσή που το τρόλλει του άμπουλας, εν εκατέβαινεν. Έθελε να μείνει τζιαμέ. Ήταν τζαι σχεδόν τιτσιρούιν χαχαχα. Με 1000 ζόρκα τον εβάλαμεν πάνω τζαι με 1000 ζόρκα τον εκατεβάσαμεν.

μακριά που τα πήντς. μακριά.

Ο τελευταίος ασθενής της μέρας ήταν πάλε chest pain που επιτέλους για πρώτη φορά ήταν όντως κατά την ταπεινή μου άποψη κάρντιακ. Ήταν πολλά ωραίον το σπίτι του. Ωραίοι δερμάτινοι φινετσάτοι καναπέδες, 1000 βιβλία τζαι dvd, στερεοφωνικά συστήματα αρχαία και μη…νομίζω εδώκαμεν πάνω σε κολλέχτορ. Τέσπα…οι paramedics  ούτε που είδαν το fistula που σιεν πας το σιέριν του…εκαρτέρουν εκαρτέρουν…τίποτε, άτε λαλώ εν να τους το πω. Δείχνω τους την τζαι η Τζανέτ σαν να τζαι εν εξαναείδεν τούντο πράμαν…τέσπα, ένεκα της νεφρικής ανεπάρκειας προσωπικά ότι τζαι να έδειχνεν το ecg θα τον έπερνα μέσα. Cos it is well known ότι οι ασθενείς με νεφρική ανεπάρκεια εν που καρδιολογικά προβλήματα που παν. Την επόμενη μέρα ήβρα τον να κάθεται στο cardio-ward.

Όταν τον επήραμε πίσω στο νοσοκομείο τον ασθενή 6, ήταν τζιαμέ τζαι ο Μένον (see paragraph 2 or 3).
Λαλεί μου “oh helloooo, how was your day? blah blah did you check this patient’s radio-radial delay? Do you have a radio-radial delay?”

Άψαν τα λαμπούδκια μου αααα. Ίντα που θέλεις ρε κομπλεξικάρα. Επειδή εν έκαμες πράματα βασικά τζαι έκαμα σε ρημάιντ να τα κάμεις εν να με ειρωνευτείς τζαι πουπάνω…αν ήταν όντως κανάν dissection της αορτής τζαι εν έκαμνες radio-radial delay τζαι radio-femoral, ήταν να σουν την άλλη βτομάδα στο γραφείο του coroner να υπερασπίζεσαι τον κώλο σου.
Αλλά ως γνωστόν την ώρα που έρκετε έναν μαύρον σύννεφον τζαι φέφκει μου τον ήλιο που προσπαθώ να ζει μόνιμα μες τον νου μου λαλω ομμμμμμμμμμμμμμμμμμ …τζαι απάντησα του ” i don’t know, do you to check”
Τζαι έπκηαν μου τα σιέρκα μου να τσιακκάρει τάχα ο β***ος.
Εχαμογέλασα του, είπα του καληνύχτα τζαι έφυα.

Η ώρα 19:30 ήμουν στο αυτοκινητούιν μου για την επιστροφή στο νοσοκομείο αλλά αυτή τη φορά για το δωμάτιον μου.

Κατα τες 17:30 ήσιεν ξεκινήσει να σιονίζει, κάτι νυφάδες τεράστιες τζαι απαλές σαν το παμπάτζιν. Φαντάζεστς ότι ως τες 1930 το αυτοκίνητο μου ίσιεν έναν layer που σίονιν πάνω. … ευτυχώς εν εχρειάστειν να το πολλοκαθαρίσω. Παλαρίσκω του Φορτακ-ίου μιάν, ποτινάσσουνται ούλλα τα σιόνια που γυρόν (κάπως έτσι ….

Ford-Focus-Rally-Car-Snow-1024x682

)

τζαι βρουμ βρουμ βρέθουμαι σε 3  κλάσματα του δευτερολέπτου σπίτι.

 

Τέσπα αυτά.

Κανεί επόνησα τον καρπό μου ( ισοδύναμο του έλειψεν μου το σάλιο αν σας τα ελάλουν τζαι εν τα εγραφα).

Το παράξενο της μέρα ήταν ότι η Τζάνετ κάθε λλίον ελάλεν με “doctor this , doctor that”. Είπα της τες πρώτες 15 φορές, ότι εν είμαι γιατρός…τζαι ελάλεν τζαι στους ασθενής ότι είμαι γιατρός…ούφφου…whyy are u putting me in an awkward position.

Σε κάποια φάση i gave up τζαι άρκεψα τζαι εγύριζα στο doctor.

Αν ποττέ συστηθώ σε κάπκοιον “Γεια…είμαι η Δρ. RoAm” μπορείτε να με λιθοβολήσετε.

Ή αν βάλω ποττέ στίκκερ του ιατρικού συλλόγου πας το αυτοκίνητο, όπως είσαστεν απλά πυρκολήστε μου την να φύει το αριστερό καθρεφτούιν.

Ciao παμπίνια

ξουξουξου

 

8 Responses to the day i got to ride in an ambulance

  1. Rania says:

    απολαυστικότατο ποστ! σαν το greys anatomy αλλά σε βιβλίο αντί σειρά!!

    έφυρες με με το τελευταίο note!!!

    • RoAm says:

      τί εννοείς, η ζωή μου εν περίτου που γκρέις ανάτομη! Εκλαιεν τζαι έθελεν η Μέρεντιθ να έσιει έτσι χοτττ άντρες γυρώ της.
      I am serious, if you see me with the sticker, shoot me!

  2. vanilla says:

    1. τους ιατρικούς όρους στα ελληνικά τους πέτυχες όλους σωστά! :)
    το ηλεκτροκαρδιογράφημα για συντομια το γράφουμε ΗΚΓ
    2. Εδω τα πράγματα στο ΕΚΑΒ ειναι ένα χάος και όντως οι τραυματιοφορείς δεν ξέρουν τίποτα και δεν τους νοιάζει και τίποτα. Και δεν υπάρχουν γιατροί μεσα στα ασθενοφόρα.
    3. Κι εγώ εκνευρίζομαι όταν με αποκαλούν γιατρό, νιώθω άβολα, αλλά ανυπομονώ να βάλω αυτοκόλλητο στο αυτοκίνητό μου. Για πρακτικούς λόγους περισσότερο! :)
    4. κρι-κρι παγωτό!! τι μου θύμισες!! χαχαχαχαχααα

    • RoAm says:

      1. Στέλλε μου κάθε μέρα 10 λέξεις στα ελληνικά να εμπλουτίσω το ιατρικό μου ελληνικό λεξιλόγιο. Έσιεις κανά ελληνικό βιβλίο pdf? Καμιά παθολογία? Καναν βιβλίο κλινικής εξέτασης?
      2. Νταξει ρε ούτε δαμέ έσιει γιατρούς μες τα ασθενοφόρα εχτός τζαι αν ππέσει σήμα ότι εν δυστύχημα τζαι εν να σιει πολλά σοβαρά τραυματίες. Οι δουλειά των παραμέντικς εν απλά να πκιάνουν τον άλλο αν εν αρκετά σταθερός τζαι να τον παίρνουν όσο πκιο γλήορα γίνεται στο νοσοκομείο. Έχω ένα φίλο μου δαμέ που θέλει να γίνει intensivist για retrievals τζαι μάσιετε να κάμει μελέτες για το πόσο feasible εν να σιεις γιατρούς σε ασθενοφόρα. Που εν νομίζω να ένει αλλά what to do…it would be nice να εφκαίναμε ούλλοι περίπατο 1-2 φορές το μήνα!
      3. οοο μα τί πρακτικούς λόγους έσιει??? Αν μπόρεις να παρκάρεις όπου θέλεις εν να το ξανασκεφτώ :P
      4. τζαι κρι-κρι τζαι πλάκα τζαι πουτζίντη γρανίτα…άσε περασμένα μεγαλεία του ρέτζις.

      • vanilla says:

        δεν εχω βιβλια σε pdf δυστυχώς.. μόνο βιβλιά σε αγγλικά έχω στον υπολογιστή..
        εδω όλα γίνονται με τον πατροπαράδοτο τρόπο!
        αλλά κάτι θα βρω να σου στείλω: ) μολις βρω λίγο χρόνο θα το ψάξω..
        όσο για το αυτοκολλητάκι.. ναι εδω μπορείς να παρκάρεις όπου θες (σε λογικά πλαίσια πάντα, όχι σε θέση για ανάπηρους!) και δεν σου δίνουν κλήση και επίσης μπορείς να χρησιμοποιείς το δακτύλιο της αθήνας κάθε μέρα και άλλα τέτοια!

  3. Dreamer says:

    τουτο ηταν; εν εισιε κανενα τροχαιο να συναξετε κανεναν που να πιτιλλουν τα γιαιματα, εναν ακρωτηριασμενο κατι; Καθολου ανδρεναλινη επετρεψε μου να πω. Αν ηταν σειρα, θα ειχες κανει κοιλια τζιε ηταν να σε κοψουν αρον αρον.
    Σκληρος αλλα ειλικρινης!

  4. RoAm says:

    @Βανίλια πουπάνω: αχαμ i see about the books. Όταν έβρεις τίποτε πέψε μου το! Καλάν το αυτοκόλλητο στην Αθήνα σίουρα θα το έβαλλα καλο :P

tsil to speak - comments

